Teacher thinking : a study of practical knowledge
著者
書誌事項
Teacher thinking : a study of practical knowledge
(Routledge library editions, . Curriculum ; 6)
Routledge, 2019, c1983
- : hbk
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Originally published: Croom Helm , 1983
Bibliography: p. 235-239
内容説明・目次
内容説明
Originally published in 1983. A broad examination of the ways in which teachers gain and use knowledge about their work is presented in this book. At the time, within curriculum studies, there was a developing greater understanding of the major role that teachers play in the implementation of materials within the classroom - as autonomous agents holding, using and creating knowledge of particular kinds which informs all of their work. This book presents a case study using retrospective interviews with a high school English teacher. Through analysis of this series of interviews, this study describes and outlines the structure of the knowledge she uses and the views she has of her concerns.
目次
Foreword Part 1: Studying Practical Knowledge 1. Introduction 2. The Teacher's Experiential World Part 2: The Content of Practical Knowledge 3. Knowledge of Self and Milieu 4. Subject Matter Knowledge 5. Knowledge of Curriculum and Instruction Part 3: How Practical Knowledge is Held and Used 6. The Orientations of Practical Knowledge 7. The Structure of Practical Knowledge 8. Cognitive Style: Practical Knowledge in Use 9. Reflections on Method: The Participants' Practical Knowledge
「Nielsen BookData」 より