Digital interfacing : action and perception through technology
著者
書誌事項
Digital interfacing : action and perception through technology
(Routledge studies in new media and cyberculture, 43)
Routledge, 2019
- : hbk
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [191]-202) and index
内容説明・目次
内容説明
This book takes the interface - or rather to interface, a process rather than a discrete object or location - as a concept emblematic of our contemporary embodied relationship with technological artefacts. The fundamental question addressed by this book is: How can we understand what it means to perceive or act upon the world as a body-artefact assemblage? Black works to clarify the role of artefacts of all kinds in human perception and action, then considers the ways in which new digital technologies can expand and transform this capacity to change our mode of engagement with our environment. Throughout, the discussion is grounded in specific technologies - some already familiar and some still in development (e.g. new virtual reality and brain-machine interface technologies, natural user interfaces, etc.). In order to develop a detailed, generalizable theory of how we interface with technology, Black assembles an analytical toolkit from a number of different disciplines, including media theory, ethology, clinical psychology, cultural theory, philosophy, science and technology studies, cultural history, aesthetics and neuroscience.
目次
- Introduction
- Chapter 1 - The Myth of the Myth of Transparency
- Chapter 2 - Where Do Bodies End and Objects Begin?
- Chapter 3 - Beside Ourselves
- Chapter 4 - Aesthesiogenesis
- Chapter 5 - Real Time
- Conclusion
- Bibliography
- Index
「Nielsen BookData」 より