Joseph Beuys, coyote
著者
書誌事項
Joseph Beuys, coyote
Thames & Hudson, 2008
- タイトル別名
-
Coyote
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Original ed.: Municn : Schirmer/Mosel, 1976/2008
内容説明・目次
内容説明
This volume was the first attempt to capture a performance by Joseph Beuys in book form. Since its first appearance in 1976, it has become one of the most sought after documents of its kind, representing an important landmark in the way his art has been received. Beuys's most famous Action, I Like America and America Likes Me, took place in May 1974, when he spent seven days and nights in a room with a wild coyote. The artist's activities during his confinement with the coyote followed a repeated pattern. He employed a number of objects: felt, a walking stick, gloves, a flashlight and the Wall Street Journal - fifty copies were delivered daily, in two piles. Over the period of a week, man and beast developed a mode of wordless co-existence, a twosided performance that became rich with assumed meanings. Caroline Tisdall, a longstanding friend of the artist, who has written extensively on Beuys and has directed films about him, took most of the photographs and wrote the accompanying text.
「Nielsen BookData」 より