The work of art in the age of mechanical reproduction : an influential essay of cultural criticism; the history and theory of art
著者
書誌事項
The work of art in the age of mechanical reproduction : an influential essay of cultural criticism; the history and theory of art
Adansonia Press, 2018
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
内容説明・目次
内容説明
Walter Benjamin discusses whether art is diminished by the modern culture of mass replication, arriving at the conclusion that the aura or soul of an artwork is indeed removed by duplication. In an essay critical of modern fashion and manufacture, Benjamin decries how new technology affects art. The notion of fine arts is threatened by an absence of scarcity; an affair which diminishes the authenticity and essence of the artist's work. Though the process of art replication dates to classical antiquity, only the modern era allows for a mass quantity of prints or mass production. Given that the unique aura of an artist's work, and the reaction it provokes in those who see it, is diminished, Benjamin posits that artwork is much more political in significance. The style of modern propaganda, of the use of art for the purpose of generating raw emotion or arousing belief, is likely to become more prevalent versus the old-fashioned production of simpler beauty or meaning in a cultural or religious context.
「Nielsen BookData」 より