2001 : a space odyssey and Lacanian psychoanalytic theory
著者
書誌事項
2001 : a space odyssey and Lacanian psychoanalytic theory
(The Palgrave Lacan series / series editors, Calum Neill, Derek Hook)(Palgrave pivot)
Palgrave Macmillan, c2017
- : [hbk.]
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes index
内容説明・目次
内容説明
In 1968, Stanley Kubrick completed and released his magnum opus motion picture 2001: A Space Odyssey; a time that was also tremendously important in the formation of the psychoanalytic theory of Jacques Lacan. Bringing these figures together, Bristow offers a study that goes beyond, as the film did. He extends Lacan's late topological insights, delves into conceptualisations of desire, in G. W. F. Hegel, Alexandre Kojeve, and Lacan himself, and deals with the major themes of cuts (filmic and psychoanalytic); space; silence; surreality; and 'das Ding', in relation to the movie's enigmatic monolith. This book is a tour de force of psychoanalytic theory and space odyssey that will appeal to academics and practitioners of psychoanalysis and film studies, as well as to any fan of Kubrick's work.
目次
1. Overture.- 2. Monolith.- 3. Cut.- 4. Space.- 5. Silence.- 6. Surreality.
「Nielsen BookData」 より