Ferdinand Hodler und der Genfersee : Meisterwerke aus Schweizer Privatsammlungen
著者
書誌事項
Ferdinand Hodler und der Genfersee : Meisterwerke aus Schweizer Privatsammlungen
Hatje Cantz , Musée d'art de Pully , Archives Jura Bruschweiler, c2018
- : Deutsch
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"Diese Publikation erscheint anlässlich der Ausstellung Hodler und der Genfersee : Meisterwerke aus Schweizer Privatsammlungen, Musée d'art de Pully, 15. März-3. Juni 2018"--Colophon
Bibliography: p. 199-204
内容説明・目次
内容説明
The Swiss painter Ferdinand Hodler (1853-1918) is one of classic modernism's most famous artists. One of the major motifs of his landscapes is Lake Geneva, which Hodler depicted more than 130 times over a period of around 45 years. Now, for the first time, it is the focus of an exhibition. Whether in Geneva harbor, in Lausanne, Chexbres, Caux, Chamby, or Pully, Hodler was always fascinated with the view of the lake and the many possible ways there were to portray its mountains, water, and sky. From the windows of his apartment on the Quai du Mont-Blanc in Geneva, he also produced his last planetary landscapes, whose brilliant colors and stylized forms further abstracted the motif. With essays and thematic texts introducing individual groups of works, this volume examines the significance of Lake Geneva in Hodler's oeuvre from a variety of perspectives.
「Nielsen BookData」 より