Theorizing pedagogical interaction : insights from conversation analysis
著者
書誌事項
Theorizing pedagogical interaction : insights from conversation analysis
(Routledge research in education, 155)
Routledge, 2017
- : pbk
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
Pedagogical interaction can be observed through many different landscapes, such as the graduate seminar, the writing skills center, the after-school literacy program, adult ESL classrooms, and post-observation conferences. By viewing these settings through the lens of conversation analysis, this volume lays the groundwork for three principles of pedagogical interaction: competence, complexity, and contingency. The author explores these principles and how they inform what makes a good teacher, how people learn, and why certain pedagogical encounters are more enlightening than others. Drawn from the author's original research in various pedagogical settings, this volume collects empirical insights from conversation analysis and contributes to theory building.
Theorizing Pedagogical Interaction will appeal to students and scholars in applied linguistics, educational linguistics, and communication studies who are interested in the discourse of teaching and learning.
目次
Acknowledgements
Chapter 1: Introduction
Chapter 2: Issues in Classroom Discourse
Chapter 3: Conversation Analysis
Chapter 4: Principle of Competence
Chapter 5: Principle of Complexity
Chapter 6: Principle of Contingency
Chapter 7: Competence, Complexity, and Contingency: An Embodied Theory
Appendix
「Nielsen BookData」 より