Pragmatism, objectivity, and experience
著者
書誌事項
Pragmatism, objectivity, and experience
Cambridge University Press, 2019
- : hardback
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 243-253) and index
内容説明・目次
内容説明
In this book Steven Levine explores the relation between objectivity and experience from a pragmatic point of view. Like many new pragmatists he aims to rehabilitate objectivity in the wake of Richard Rorty's rejection of the concept. But he challenges the idea, put forward by pragmatists like Robert Brandom, that objectivity is best rehabilitated in communicative-theoretic terms - namely, in terms that can be cashed out by capacities that agents gain through linguistic communication. Levine proposes instead that objectivity is best understood in experiential-theoretic terms. He explains how, in order to meet the aims of the new pragmatists, we need to do more than see objectivity as a norm of rationality embedded in our social-linguistic practices; we also need to see it as emergent from our experiential interaction with the world. Innovative and carefully argued, this book redeems and re-actualizes for contemporary philosophy a key insight developed by the classical pragmatists.
目次
- Introduction
- Part I: 1. Rorty and the rejection of objectivity
- 2. Brandom, pragmatism, and experience
- 3. Communication, perception, and objectivity
- Part II: 4. An experiential account of objectivity
- 5. Pragmatism, experience, and answerability
- 6. Meaning, habit, and the myth of the given
- Conclusion.
「Nielsen BookData」 より