Idiomatic mastery in a first and second language
著者
書誌事項
Idiomatic mastery in a first and second language
(Second language acquisition / series editor, David Singleton, 130)
Multilingual Matters, c2019
- : hbk
大学図書館所蔵 全9件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 272-297) and indexes
内容説明・目次
内容説明
The comprehension, retention and production of idiomatic expressions is one of the most difficult areas of the lexicon for second language (L2) learners, even very advanced students, to master. This book investigates this under-researched and interesting aspect of language acquisition, shedding light on both conventional uses of idiomatic expressions as well as creative variant forms. The chapters in the book delve into different aspects of idiomatic mastery: students' comprehension of canonically used idioms in both their first and second language; the effects of multimedia and visualization techniques on learners' comprehension and retention of L2 idioms; students' misinterpretations of L2 idioms; L2 learners' comprehension of creative idiom variants and their use of idioms in free composition writing.
目次
Chapter 1. Introduction
Chapter 2. The Simultaneous Effects of Age, Context, Transparency and Frequency on Idiom Comprehension in a First and Second Language
Chapter 3. Do Multimodal and Visualization Techniques Enhance Students' Comprehension and Retention of L2 Idioms?
Chapter 4. Persisting Ignorance and (Partial) Misinterpretations of L2 Idioms after Treatment
Chapter 5. L2 Comprehension of Creative Idiom Variants
Chapter 6. Productive Mastery of L2 Idioms in Free Composition Writing
Chapter 7. Summing Up and Directions for Future Research
「Nielsen BookData」 より