Cartoon vision : UPA animation and postwar aesthetics
著者
書誌事項
Cartoon vision : UPA animation and postwar aesthetics
University of California Press, [2019]
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
In Cartoon Vision Dan Bashara examines American animation alongside the modern design boom of the postwar era. Focusing especially on United Productions of America (UPA), a studio whose graphic, abstract style defined the postwar period, Bashara considers animation akin to a laboratory, exploring new models of vision and space alongside theorists and practitioners in other fields. The links-theoretical, historical, and aesthetic-between animators, architects, designers, artists, and filmmakers reveal a specific midcentury modernism that rigorously reimagined the senses. Cartoon Vision invokes the American Bauhaus legacy of Laszlo Moholy-Nagy and Gyoergy Kepes and advocates for animation's pivotal role in a utopian design project of retraining the public's vision to better apprehend a rapidly changing modern world.
目次
List of Illustrations
Acknowledgments
Introduction
1 * Postwar Precisionism: Order in American Modernist Art and the Modern Cartoon
2 * Unlimited Animation: Movement in Modern Architecture and the Modern Cartoon
3 * Condensed Works: Communication in Graphic Design and the Modern Cartoon
4 * The Design Gaze: Cartoon Logic in Hollywood Cinema and the Avant-Garde
Conclusion
Notes
Bibliography
Index
「Nielsen BookData」 より