Art, race, and fantastic color change in the Victorian novel
著者
書誌事項
Art, race, and fantastic color change in the Victorian novel
(Among the Victorians and modernists, 12)
Routledge, 2019
- : hbk
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
As a study of color in the Victorian novel, this volume notices and analyzes a peculiar literary phenomenon in which Victorian authors who were also trained as artists dream up fantastically colored characters for their fiction. These strange and eccentric characters include the purple madwoman Bertha Mason in Charlotte Bronte's Jane Eyre (1847), the blue gentleman Oscar Dubourg from Wilkie Collins's Poor Miss Finch (1872), the red peddler Diggory Venn in Thomas Hardy's The Return of the Native (1878), and the little yellow girls of Arthur Conan Doyle's "The Yellow Face" (1893) and Frances Hodgson Burnett's The Secret Garden (1911). While color has been historically viewed as suspicious and seductive in Western culture, the Victorian period constitutes a significant moment in the history of color: the rapid development of new color technologies and the upheavals of the first avant-garde art movements result in an increase in coloring's prestige in the art academies. At the same time, race science appropriates color, using it as a criterion for classification in the establishment of global racial hierarchies. These artist-authors draw on color's traditional association with constructions of otherness to consider questions of identity and difference through the imaginative possibilities of color.
目次
Entry
「Nielsen BookData」 より