Drama for learning : pocketbook
著者
書誌事項
Drama for learning : pocketbook
(Teachers' pocketbooks)
Teachers' Pocketbooks, 2007
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Description based on 2014 printing
Includes bibliographical references (p. 126)
内容説明・目次
内容説明
You don't have to be a drama specialist to tap into its benefits but, while recognising drama as a powerful tool for learning, a high proportion of teachers don't see a place for it in their classroom or subject. A further group feels unconfident about trying it; others have dipped a toe in the water and aren't sure where to go next. The extensively illustrated "Drama for Learning Pocketbook" is for all these teachers. It provides a 'wardrobe of techniques' which they can try on for size, starting with drama games, and moving through chapters on narrative; character; stylisation; analogies; and dilemmas and options before finishing with a section on using props and 'teacher in role'. Each chapter explains several different techniques (eg: 'role on the wall', 'alter ego', 'gossip circle' and 'hot-seating', are among those explored in the section on character), all with illustrative examples. Next come ideas banks with suggested applications in music, art and design; literature; science; modern foreign languages; humanities; PE/games and social sciences. All ideas can be adapted for the full primary and secondary age range.
「Nielsen BookData」 より