Genre and graduate-level research writing
著者
書誌事項
Genre and graduate-level research writing
(Michigan series on teaching multilingual writers / edited by Diane Belcher and Jun Liu)
University of Michigan Press, c2018
- : paper
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
In the context of the well-known pedagogical materials for graduate-level writers by Swales & Feak, An Cheng has written a resource that provides support for instructors who have the daunting task of scaffolding graduate writers' efforts to navigate discipline-specific research genres--genres that may be unfamiliar to instructors themselves.
Genre and Graduate-Level Research Writing is grounded in genre-based theory and full of best practices examples. The book opens by presenting the case for the use of genre in graduate-level research writing and by examining rhetorical consciousness-raising and its ties to genre. Unique to the volume is a thorough analysis of the materials designed to teach genre and research writing-focused on the textbooks of Swales & Feak (e.g., Academic Writing for Graduate Students) and similar texts. Other chapters provide examples of discovery-based genre tasks, evaluative methods for assessing discipline-specific writing, and techniques for becoming a more confident instructor of graduate-level research writing.
「Nielsen BookData」 より