The Taoist pedagogy of pathmarks : critical reflections upon Heidegger, Lao Tzu, and Dewey
著者
書誌事項
The Taoist pedagogy of pathmarks : critical reflections upon Heidegger, Lao Tzu, and Dewey
(Spirituality, religion, and education)(Palgrave pivot)
Palgrave Macmillan, c2018
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
Based on the intertwined complex conversations among Heidegger, Dewey, and Lao Tzu, this book explores the possibilities of the Taoist Pedagogy of Pathmarks as a clearing between truth and untruth, responding to the spiritual call of Tao as inaction and teaching as releasement. In this book, Yu provides a critical exploration of the rich dynamics in the "direct" conversations among the three great thinkers of east and west, highlighting the implications of their ideas for education throughout. As more educational researchers, teacher educators, and teachers recognize the limitations of didactic teaching-as-telling, the author brings an alternate pathway to light.
目次
Chapter 1. IntroductionChapter 2. A Long Unsettling Journey into a Taoist Pedagogy of PathmarksChapter 3. "View the Stars by Day" in a Deep Dark WellChapter 4. Waiting for the Sun, Superman, or God?: The Tao of Inaction as "Wait[ing] in Silent Readiness"Chapter 5. Respond to the "Call of the Pathway" in "Noiseless Ringing of Stillness"Chapter 6. Conclusion: The Taoist Pedagogy of Pathmarks as Releasement
「Nielsen BookData」 より