Shelley's music : fantasy, authority, and the object voice
著者
書誌事項
Shelley's music : fantasy, authority, and the object voice
(Routledge library editions, . Percy Shelley ; vol. 4)
Routledge, 2016, c2009
- : pbk
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"First published in 2009 by Ashgate Publishing Limited"--T.p. verso
Includes bibliographical references (p. [191]-195) and index
内容説明・目次
内容説明
First published in 2009. This book argues that the images of and allusions to music in Shelley's writing demonstrate his attempt to infuse the traditionally masculine word with the traditionally feminine voice and music. This further extends to his even more fundamental desire to integrate the "object voice" with his own subjectivity. For Shelley, what plagues this integration is the prospect of losing both the poet's authority and the subjectivity upon which it relies. This book asserts that the resultant deadlock and instability paradoxically becomes Shelley's ultimate goal - creating a steady state of suspension that finally preserves both his authority and his humanity.
目次
- List of Abbreviations
- Acknowledgements
- Introduction
- 1 Subjectivity and the Self-Present Voice 2 Poetic Authority and "Interpassivity" 3 Sounding the "Real" 4 Power, Desire and Poetics
- Conclusion: Fantasy and Renunciation
- Bibliography
- Index
「Nielsen BookData」 より