The media education manifesto
著者
書誌事項
The media education manifesto
Polity, 2019
- : pbk
大学図書館所蔵 全8件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
内容説明・目次
内容説明
In the age of social media, fake news and data-driven capitalism, the need for critical understanding is more urgent than ever. Half-baked ideas about 'media literacy' will lead us nowhere: we need a comprehensive and coherent educational approach. We all need to think critically about how media work, how they represent the world, and how they are produced and used.
In this manifesto, leading scholar David Buckingham makes a passionate case for media education. He outlines its key aims and principles, and explores how it can and should be updated to take account of the changing media environment.
Concise, authoritative and forcefully argued, The Media Education Manifesto is essential reading for anyone involved in media and education, from scholars and practitioners to students and their parents.
目次
Preface
Acknowledgements
1 A Changing Media Environment
2 Beyond Benefit and Risk
3 The Limits of Media Literacy
4 The Bigger Picture
5 Going Critical
6 Pedagogy: Pitfalls and Principles
7 Conceptualising Social Media
8 Media Education in Practice
9 Making it Happen
Conclusion
Notes
「Nielsen BookData」 より