BMW art cars
著者
書誌事項
BMW art cars
Hatje Cantz, c2018
New extended ed
- : [hardback]
- タイトル別名
-
Art cars
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
内容説明・目次
内容説明
Twelve years after the first Benz patent motorcar Number 1 made its first journey in July 1886, a car raced across the image in Henri de Toulouse-Lautrec's lithograph, The Automobilist. La 628-E8, a novel named after the license plate number of its author, Octave Mirbeau, was published in the early twentieth century. In his Futurist Manifesto, Filippo Tommaso Marinetti rated the beauty of a racecar's revving engine and speed higher than the aesthetics of the Nike of Samothrace. Ever since its invention, artists have been examining the automobile, and the BMW Art Cars have played a central role here. Alexander Calder's BMW 3.0 CSL from 1975 was the first in a series brought to life by Herve Poulain, lover of auto racing and works of art, in collaboration with BMW's head of motorsports, Jochen Neerpasch. Seventeen artists have since designed BMW models, and the "rolling sculptures" have not only proved themselves in museums, but also on the race track at Le Mans. ARTISTS FEATURED (selection) John Baldessari, Alexander Calder, Sandro Chia, Ken Done, Olafur Eliasson, Cao Fei, Ernst Fuchs, David Hockney, Jenny Holzer, Michael Jagamara Nelson, Matazo Kayama, Jeff Koons, Roy Lichtenstein, Esther Mahlangu, Cesar Manrique, A.R.Penck, Robert Rauschenberg, Frank Stella, Andy Warhol
「Nielsen BookData」 より