Comedy and the feminine middlebrow novel : Elizabeth von Arnim and Elizabeth Taylor
著者
書誌事項
Comedy and the feminine middlebrow novel : Elizabeth von Arnim and Elizabeth Taylor
(Literary texts and the popular marketplace)
Routledge, 2016, c2013
- : pbk
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Originally published: London: Pickering & Chatto, 2013
"First issued in paperback 2015"--T.p. verso
Works cited: p. 147-157
Includes index
内容説明・目次
内容説明
Elizabeth von Arnim and Elizabeth Taylor wrote witty and entertaining novels about the domestic lives of middle-class women. Widely read and enjoyed, their work was often dismissed as middlebrow. Brown argues their skilful use of comedy and irony provided the receptive reader with subversive commentary on the cruelties and disappointments of life.
目次
- Acknowledgments
- Introduction
- Chapter 1 The Middlebrow and Comedy: Elizabeth Taylor and Elizabeth Von Arnim's Cultural and Literary Context
- Chapter 2 A Comedic 'Response' to War? Elizabeth Von Arnim's Christopher and Columbus (1919) and Mr Skeffington (1940), and Elizabeth Taylor's at Mrs Lippincote's (1945)
- Chapter 3 'One Begins to See What is Meant by "They Lived Happily Ever after"': Elizabeth Von Arnim's Vera (1921) and Elizabeth Taylor's Palladian (1946)
- Chapter 4 'One Shudders to Think What a Less Sophisticated Artist Would Have Made of It': The Comedy of Age in Elizabeth Von Arnim's Love (1925) and Elizabeth Taylor's in a Summer Season (1961)
- Conclusion
「Nielsen BookData」 より