Moby-Dick and Melville's anti-slavery allegory
著者
書誌事項
Moby-Dick and Melville's anti-slavery allegory
(American literature readings in the 21st century)
Palgrave Macmillan, 2017
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"Softcover reprint of the hardcover 1st edition 2017"--T.p. verso
Bibliography: p. 207-215
Includes index
内容説明・目次
内容説明
This book unfurls and examines the anti-slavery allegory at the subtextual core of Herman Melville's famed novel, Moby-Dick. Brian Pellar points to symbols and allusions in the novel such as the albinism of the famed whale, the "Ship of State" motif, Calhoun's "cords," the equator, Jonah, Narcissus, St. Paul, and Thomas Hobbe's Leviathan. The work contextualizes these devices within a historical discussion of the Compromise of 1850 and subsequently strengthened Fugitive Slave Laws. Drawing on a rich variety of sources such as unpublished papers, letters, reviews, and family memorabilia, the chapters discuss the significance of these laws within Melville's own life.
After clarifying the hidden allegory interconnecting black slaves and black whales, this book carefully sheds the layers of a hidden meaning that will be too convincing to ignore for future readings: Moby-Dick is ultimately a novel that is intimately connected with questions of race, slavery, and the state.
目次
Introduction.- 2 Melville's Motivations.- 3 The Ship of State.- 4 Hemp and Calhoun's "Cords".- 5 Man as Whale.- 6. "This Afric Temple of the Whale".- 7 The Equator.-8 "Who Ain't a Slave?".- 9 "The Log and the Line".- 10 St. Paul.- 11"I Do Not Baptise Thee in Name".- Moby-Dick and "Black Blood".- 10 Moby Dick in Service.- Epilogue.
「Nielsen BookData」 より