Arakawa : diagrams for the imagination
著者
書誌事項
Arakawa : diagrams for the imagination
Gagosian Gallery, c2019
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Exhibition catalogue
Catalogue of the exhibition held at Gagosian, New York, Mar. 5-Apr. 13, 2019
List of works: p. 122-125
Biography: p. 128-132
内容説明・目次
内容説明
A handful of years after he arrived in New York from Tokyo as a young Neo-Dada sculptor, Arakawa began producing two-dimensional works that brought together text and schematic images. These diagram paintings, begun in the mid-1960s, offered elusive combinations of signs and shapes with words and phrases. With these paintings, he sought to stimulate the formation of mental images by the viewer and for the viewer to engage both mind and eye in the act of perception. Arakawa would continue this investigation of human consciousness through diagrammatic works on paper and canvas over the following two decades. He used a variety of materials and created works ranging from modest-sized drawings to vast paintings on multiple panels. This striking volume takes a close look at this crucial period in Arakawa s art, prior to his return to three dimensions. Numerous illustrations, a new essay by Charles W. Haxthausen, and a historical text by Italo Calvino reveal an artist with a committed focus on our awareness of our bodies in the act of perceiving.
「Nielsen BookData」 より