Old mistresses : women, art and ideology
著者
書誌事項
Old mistresses : women, art and ideology
I.B. Tauris, 2013
New ed
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"First published in 1981 by Pandora Press"--T.p. verso
Includes bibliographical references (p. 172-176) and index
内容説明・目次
内容説明
Why is everything that compromises greatness in art coded as 'feminine'? Has the feminist critique of Art History history yet effected real change? With a new Preface by Griselda Pollock, this new edition of a truly groundbreaking book offers a radical challenge to a women-free Art History. Parker and Pollock's critique of Art History's sexism leads to expanded, inclusive readings of the art of the past. They demonstrate how the changing historical social realities of gender relations and women artists' translation of gendered conditions into their works provide keys to novel understandings of why we might study the art of the past. They go further to show how such knowledge enables us to understand art by contemporary artists who are women and can contribute to the changing self-perception and creative work of artists today.
目次
Preface by Rozsika Parker and Griselda Pollock
A Lonely Preface to the New Edition by Griselda Pollock
Acknowledgments
1 Critical Stereotypes: the essential feminine or how essential is femininity
2 Crafty women and the hierarchy of the arts
3 'God's little artist'
4 Painted ladies
5 Back to the twentieth century: femininity and and feminism
Conclusion
Notes
Select bibliography and further reading
Index
「Nielsen BookData」 より