Early years education and care in Canada : a historical and philosophical overview
著者
書誌事項
Early years education and care in Canada : a historical and philosophical overview
Canadian Scholars, 2019
- : softcover
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references
内容説明・目次
内容説明
Composed of original Indigenous and Canadian content,this ground-breaking textbook features multiple voices from the field that, together, offer an extensive and balanced examination of the historical and philosophical influences of early childhood education. Broad in scope, this collection presents the various topics and approaches in the field before examining each in detail. Specific subjects include Indigenous ways of knowing, holistic education, and the influence of educational philosophers and theorists such as Rousseau and Dewey. The text also discusses contemporary issues such as children's rights, diversity and inclusion, multimodality, technology, ecology, and Indigenous education in the context of the Truth and Reconciliation Commission. Featuring essays that examine the field's history and future, as well as chapter questions that inspire critical analysis, this unique textbook is a fundamental resource for all students, academics, practitioners, and policymakers in education and early childhood education.
「Nielsen BookData」 より