John Dewey's democratic education and its influence on pedagogy in China 1917-1937
著者
書誌事項
John Dewey's democratic education and its influence on pedagogy in China 1917-1937
(Research)
Springer VS, c2019
- タイトル別名
-
John Deweys pragmatische Pädagogik und ihr Einfluss auf die Pädagogik in China 1917 bis 1937
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. [291]-308
内容説明・目次
内容説明
Lei Wang researches John Dewey's pedagogical influence on the historical context of China and compares his observations and his basic democratic approach with the concepts and practical implementation of his Chinese students. As a result, it turns out that the spread of pragmatic philosophy in China was accompanied by reductionism, misunderstandings, Confucian doctrine and nationalism and that Dewey's reform proposals can open a democratic perspective on current challenges in Chinese society. On the occasion of the 100th anniversary of Dewey's research trip to China, the author emphasizes the contemporary significance of his work. The results of her study can clarify and correct errors that continue to have effect today.
目次
Dewey's view of China and his proposals for social reconstruction and educational reform.- Dewey's lectures in China - limitations, misunderstandings and translation errors.- Dewey's influence on pedagogical professions in China.- The concepts and practices of Hu Shi and Tao Xingzhi.
「Nielsen BookData」 より