Dominik Lejman : painting with timecode
著者
書誌事項
Dominik Lejman : painting with timecode
Hatje Cantz, c2014
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references
内容説明・目次
内容説明
As early as in the late nineties, Dominik Lejman (*1969 in Gdansk) began re-exploring the boundaries of painting by combining videos with paintings. Timothy Persons characterized it as follows: "These mergings provoke and confront our prejudices of what we think a painting should be in the same manner as the Suprematists did in using collage as a technique to defy the boundaries of their generation's assumptions of what a painting was." In his work, Lejman pays particular attention to architecture and spaces as well as to the question of how they influence or even determine people's patterns of movement. The structures that the Polish artist uncovers in the process and presents in his installations are extremely fragile, often last only for several moments, cause the limits of space to blur, and in part directly involve the viewer.
「Nielsen BookData」 より