Global TESOL for the 21st century : teaching English in a changing world
著者
書誌事項
Global TESOL for the 21st century : teaching English in a changing world
(New perspectives on language and education, 81)
Multilingual Matters, c2020
- : hbk
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Other authors: Mona Syrbe, Anuchaya Montakantiwong, Natsuno Funada
Includes bibliographical references (p. 187-209) and index
内容説明・目次
内容説明
This book explores the impact of the spread of English on language teaching and learning. It provides a framework for change in English language teaching to better reflect global realities and current research. The authors examine the pedagogical implications of the global spread of English, drawing on world Englishes, English as a lingua franca, and global Englishes research. The book proposes key innovations for teaching English as an international language, and outlines key areas for future classroom-based research. The book is essential reading for postgraduate researchers, teachers and teacher trainers in TESOL and second language education programmes.
目次
Tables and Figures
About the Authors
Section One: Theoretical Foundations
Chapter 1. Theorising the Teaching of English in Global Contexts
Chapter 2. Models for Teaching English as an International Language
Section Two: Global Classrooms and Curricula
Chapter 3. Language Norms in the Global TESOL Curriculum
Chapter 4. Material Evaluation and Development in Teaching English as an International Language
Chapter 5. Testing and Assessing a Global Language
Section Three: Teachers and Learners of a Global Language
Chapter 6. Learners' Attitudes and EIL-oriented Activities
Chapter 7. Teachers of a Global Language
Chapter 8. Global Language and Identity
Section Four: Initiating Change in TESOL
Chapter 9. Initiating Change: An Invitation to Teachers and Teacher Educators
Chapter 10. Initiating Change: An Invitation to Researcher-Practitioners
「Nielsen BookData」 より