Reattachment theory : queer cinema of remarriage
著者
書誌事項
Reattachment theory : queer cinema of remarriage
(A camera obscura book)
Duke University Press, 2020
- : pbk
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [225]-237) and index
内容説明・目次
内容説明
In Reattachment Theory Lee Wallace argues that homosexuality-far from being the threat to "traditional" marriage that same-sex marriage opponents have asserted-is so integral to its reimagining that all marriage is gay marriage. Drawing on the history of marriage, Stanley Cavell's analysis of Hollywood comedies of remarriage, and readings of recent gay and lesbian films, Wallace shows that queer experiments in domesticity have reshaped the affective and erotic horizons of heterosexual marriage and its defining principles: fidelity, exclusivity, and endurance. Wallace analyzes a series of films-Dorothy Arzner's Craig's Wife (1936); Tom Ford's A Single Man (2009); Lisa Cholodenko's High Art (1998), Laurel Canyon (2002), and The Kids Are All Right (2010); and Andrew Haigh's Weekend (2011) and 45 Years (2015)-that, she contends, do not simply reflect social and legal changes; they fundamentally alter our sense of what sexual attachment involves as both a social and a romantic form.
「Nielsen BookData」 より