Debussy's instrumental music in its cultural context
著者
書誌事項
Debussy's instrumental music in its cultural context
(Dimension & diversity / Mark DeVoto, general editor, No.14)
Pendragon Press, c2019
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 268-274
Includes index
内容説明・目次
内容説明
Complementing an earlier study on some of Claude Debussy's preludes for piano (in Images and Ideas, Pendragon Press 2010) and a volume focusing on Debussy's songs, cantata, and opera (Debussy's Vocal Music, Pendragon Press 2018), the present book focuses on Debussy's seminal works in the fields of chamber and orchestral music. The compositions analyzed, interpreted, and illuminated in their cultural context are grouped into five chapters, which are characterized by external characteristics but at the same time trace the chronology: I. Two early masterpieces: String Quartet (1893) and Prelude a l'apres-midi d'un faune (1894); II. Three symphonic triptychs: Trois nocturnes (1897-99), La mer. Trois esquisses symphoniques pour orchestre (1903-05), and Images pour orchestre (1905-12); III. Concertante works: Danses sacree et profane for harp and strings (1904) and Premiere rapsodie for clarinet and piano (1910); IV. Works conceived for the stage that live on mainly in the concert hall: Le martyre de saint Sebastien (1911), Jeux (1912-13), and Syrinx (1913); and V. The sonatas of the final years: Sonata for violoncello and piano (1915), Sonata for flute, viola, and harp (1915), and Sonata for violin and piano (1917).
目次
Preface
Introduction
Part I: Two Early Masterpieces
String Quartet G minor op. 10 (1893)
Anime et tres decide
Assez vif et bien rythme
Andantino, doucement expressif
Tres modere - Tres mouvemente et avec passion
Prelude a l'apres-midi d'un faune (1894)
Mallarme's Poem
Debussy's Response to Mallarme's Poem
Mallarme's Response to Debussy's Music
Staged Dreams, Before and After Debussy
Part II: Three Symphonic Triptychs
Trois nocturnes (1897-99)
Nuages
Fetes
Sirenes (with women's choir)
Internal Coherence in the Three Orchestral "Night Pieces"
La mer. Trois esquisses symphoniques pour orchestre (1903-05)
De l'aube a midi sur la mer
Jeux de vagues
Dialogue du vent et de la mer
Complementary Aspects of the Majestic Sea
Images pour orchestre (1905-12)
Gigues
Iberia
I. - Par les rues et par les chemins
II. - Les parfums de la nuit
III. - Le matin d'un jour de fete
Rondes de printemps
A Progression through Geographic and Tonal Spaces
「Nielsen BookData」 より