From Xenakis's UPIC to graphic notation today
著者
書誌事項
From Xenakis's UPIC to graphic notation today
(A ZKM book)
Hatje Cantz, c2020
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Edidtors: Peter Weibel, Ludger Brümmer, Sharon Kanach
内容説明・目次
内容説明
UPIC, which stands for Unite Polyagogique Informatique: As technical as this term may seem at first, this apparatus is magical. For it is about nothing less than the translation of visuality in the form of drawings into sound and composed music. The digital wonder machine was created in the late 1970s by the composer Iannis Xenakis together with an interdisciplinary research team. Its value as a musical instrument is even surpassed by its historical role as a driving force for the development of digital music. The publication traces the resulting technical, social, institutional and educational significance. Interviews with contemporary witnesses as well as texts by scientists and artists provide a comprehensive insight with the rich visual material. Via QR-Code you can also create your own sound picture of UPIC compositions.
「Nielsen BookData」 より