Understanding the effects of immediate electronic corrective feedback on second language development
著者
書誌事項
Understanding the effects of immediate electronic corrective feedback on second language development
(Linguistic insights : studies in language and communication, v. 266)
Peter Lang, c2020
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"This book is revised version of my PhD thesis submitted to Lancaster University in 2018"--Acknowledgements
Includes bibliographical references (p.203-223) and index
内容説明・目次
内容説明
Corrective feedback in traditional and technology-enhanced environments continues to be a thought-provoking, controversial, and complex topic in the field of SLA even after decades of research. Through a discussion of theoretical, empirical, and pedagogical issues, this book contributes to the ongoing debate on the role of corrective feedback in second language development, with a particular focus on CALL environments. Specifically, after a comprehensive overview of the body of research, the author reports on the results of a study which examined the differential effects of preprogrammed computer delivered feedback. The findings and implications are thoroughly discussed with the aim of moving the discourse of corrective feedback in CALL settings forward.
This book is of interest to researchers, teachers, teacher educators, and material developers in the field of SLA. Moreover, by providing an example of a research project, graduate students will also find the book particularly useful.
目次
Preprogrammed computer delivered corrective feedback – Language development – Learner preferences – Implicit corrective feedback – Explicit corrective feedback
「Nielsen BookData」 より