A history of Asian American theatre
著者
書誌事項
A history of Asian American theatre
(Cambridge studies in American theatre and drama, 26)
Cambridge University Press, 2011, c2006
- : pbk
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 233-254) and index
内容説明・目次
内容説明
In 1965, the first Asian American theatre company, the East West players, was founded by a group of actors who wanted to find better opportunities in the acting industry. Forty years later, Asian American theatre is one of the fastest-growing theatre sectors with over thirty active theatre companies and numerous award-winning artists such as Frank Chin, Jessica Hagedorn, Ping Chong, David Henry Hwang, Philip Kan Gotanda, Velina Hasu, and B. D. Wong. Based on over seventy interviews, this book surveys the history of Asian American theatre from 1965 to 2005 with focus on actors, playwrights, companies, audiences, and communities. Emphasizing historical contexts, Esther Kim Lee examines how issues of cultural nationalism, interculturalism, and identity politics affect a racially defined theatre. Addressing issues ranging from actor's activism to Asian Diaspora, the book documents how Asian American theatre has become an indispensable part of American culture.
目次
- Preface
- 1. Asian American theatre before 1965
- 2. Actors in the 1960s and 1970s
- 3. First four theatre companies
- 4. Diversification of Asian American theatre
- 5. Second wave playwrights
- 6. Solo performance
- 7. Miss Saigon controversy
- 8. The 1990s
- Epilogue
- Appendix A. Archival resources on Asian American theatre
- Bibliography.
「Nielsen BookData」 より