Long suffering : American endurance art as prophetic witness
著者
書誌事項
Long suffering : American endurance art as prophetic witness
(Theater : theory, text, performance / Enoch Brater, series editor)
University of Michigan Press, c2016
- : pbk
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 165-186) and index
内容説明・目次
内容説明
Long Suffering productively links avant-garde performance practiceswith religious histories in the United States, setting contemporaryperformances of endurance art within a broader context of propheticreligious discourse in the United States. Its focus is on the work of RonAthey, Linda Montano, and John Duncan, U.S.-based artists whoseperformances involve extended periods of suffering. These unsettlingperformances can disturb, shock, or frighten audiences, leaving themunsure how to respond. The book examines how these artists workat the limits of the personal and the interpersonal, inflicting sufferingon themselves and others, transforming audiences into witnesses,straining social relations, and challenging definitions of art and of ethics.By performing the death of self at the heart of trauma, strategies ofendurance signal artists’ attempts to visualize, legitimize, and testify tothe persistent experience of being wounded. The artworks discussed findtheir foundations in artists’ early experiences of religion and connectionswith the work of reformers from Angelina Grimké to Rev. Martin LutherKing, who also used suffering as a strategy to highlight social injusticeand call for ethical, social, and political renewal.
「Nielsen BookData」 より