Ubuntu and Buddhism in higher education : an ontological (re)thinking
著者
書誌事項
Ubuntu and Buddhism in higher education : an ontological (re)thinking
Routledge, 2020, c2019
- : pbk
- タイトル別名
-
Ubuntu and Buddhism in higher education : an ontological rethinking
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"First issued in paperback 2020" -- T.p. verso
Includes bibliographical references (p. [192]-204) and index
内容説明・目次
内容説明
Ubuntu and Buddhism in Higher Education theorizes the equal privileging of ontology and epistemology towards a balanced focus on 'being-becoming' and knowledge acquisition within the field of higher education. In response to the shift in higher education's aims and purposes beginning in the latter half of the 20th century, this book reconsiders higher education and Western subjectivity through southern African (Ubuntu) and Eastern (Buddhist) onto-epistemologies. By mapping these other-than-West ontological viewpoints onto the discourse surrounding higher education, this volume presents a vision of colleges and universities as transformational institutions promoting our shared connection to the human and non-human world, and deepens our understanding of what it means to be a human being.
目次
I. CHAPTER ONE: TURNING REALITY ON ITS HEAD, (RE)IMAGINING A NEW WAY
II. CHAPTER TWO: UBUNTU: THE GREAT GIFT OF AFRICA
III. CHAPTER THREE: BUDDHISM: AN ENGAGEMENT WITH AND IN THE WORLD
IV. CHAPTER FOUR: A MAP NOT A TRACING: (re)THINKING AS (NON)METHOD
V. CHAPTER FIVE: THE RECONCEPTUALIZED BEING-HOLON
VI. CHAPTER 6: LET LEARN AND LET BE: (RE)THINKING HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS AS ONTO-EPISTEMOLOGICAL WOMBS OF BEING-BECOMING
VII. CHAPTER 7: EDUCATING FOR A DEEPER HUMANITY: A NEW PLATEAU
VII. REFERENCES
「Nielsen BookData」 より