Educational gerontology : international perspectives
著者
書誌事項
Educational gerontology : international perspectives
(Routledge library editions : Adult education, v. 12)
Routledge, 2019, c1985
- : pbk
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
Reprint. Originally published: London : Croom Helm, 1985
内容説明・目次
内容説明
Originally published in 1985, this book was the first book in the UK to provide an overview of educational gerontology and examine the needs for educational opportunities for older adults. The book draws on developments and experience from the UK, Denmark and the USA and should be of interest to all concerned with adult education, gerontology and policy makers in the fields of education, health and social services.
目次
Foreword 1. An Ageing Society: Education and the Role of Older Adults in Britain and the USA 2. What is Educational Gerontology? North American and British Definitions 3. The Later Years of Lifelong Learning 4. The Development of Education for Older People in the USA 5. Education for Older Adults in Britain: A Developing Movement 6. Pre-Retirement Education: A Survey of Current Problems in Britiain and the USA 7. Educational Gerontology in Denmark 8. Gerontological Education for a Caring Society: The Way Ahead 9. Older People as Consumers of Education: The Politics of Provision and Participation 10. Conclusion
「Nielsen BookData」 より