Mabou Mines : making avant-garde theater in the 1970s
著者
書誌事項
Mabou Mines : making avant-garde theater in the 1970s
University of Michigan Press, 2012, c2011
- : pbk
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 247-256) and index
内容説明・目次
内容説明
The theater company Mabou Mines has for the past forty years created pathbreaking new theater by combining the latest concepts in music, visual arts, and technology with traditional forms of creative expression: puppetry, text, movement, theater design. From the beginning, the evanescence of performance and the dynamics of group work attracted the group. Most of their early pieces were never recorded, leaving little documentation of their foundational productions. Mabou Mines: Making Avant-Garde Theater in the 1970s provides this missing history, attempting to capture and describe the explorations of a group who set out to create indescribable performance. Iris Smith Fischer makes visible once again the celebrated company's least documented work, and offers accounts of the decisions and events that defined Mabou Mines' ideas and methods, particularly their creative collaborations with visual artists, musicians, writers, and dancers. Focusing on the heady days of the company's founding and first ten years, the book traces Mabou Mines' intellectual and artistic roots, frames them within the 1970s avant-garde, and outlines their significance in contemporary performance.
「Nielsen BookData」 より