Striking a balance : a comprehensive approach to early literacy
著者
書誌事項
Striking a balance : a comprehensive approach to early literacy
Routledge, 2020
6th ed
- : hbk
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [468]-506) and index
内容説明・目次
内容説明
Now in its sixth edition, Striking a Balance clearly illustrates how to create a comprehensive early literacy program that places direct skills instruction within the context of rich and varied reading and writing experiences.
Text discussions, dynamic activities, and valuable appendices provide a variety of effective instructional resources, selected based on research and teacher testimonials. The sixth edition incorporates recent updates to national and state standards, as well as expanded sections on working with English language learners and students with special needs, while maintaining the book's essential features: classroom vignettes, discussion questions, field-based activities, a student website, and study guide.
An essential resource for early literacy instructors, this textbook's practical approach fundamentally demonstrates how children develop authentic literacy skills through a combination of direct strategy instruction and motivating contexts.
目次
1. A Child Learns to Read 2. A Quest for Balance 3. Emergent Literacy 4. Phonemic Awareness 5. Phonics, Sight Vocabulary, and Fluency 6. Spelling 7. Acquiring Word Meanings 8. Reading Comprehension 9. Writing-Reading Connections 10. Informational Text in the Classroom 11. Large- and Small-Group Reading Strategies 12. Literacy and Technology in a Balanced Classroom 13. Assessment of Early Literacy Development 14. Home as Partner 15. The Early Literacy Classroom
「Nielsen BookData」 より