Thinking, objects : contemporary approaches to product design
著者
書誌事項
Thinking, objects : contemporary approaches to product design
(Required reading range)
Bloomsbury Visual Arts, 2019, c2009
- : pb
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Description based on reprinted 2020
Originally published in Great Britain: AVA, 2009
Original series: AVA academia
Includes bibliographical references (p. 204)
内容説明・目次
内容説明
Thinking: Objects: Contemporary Approaches to Product Design discusses influences on modern product design such as globalization, technology, the media and the need for a sustainable future, and demonstrates how readers can incorporate these influences into their own work. The book also discusses how readers can learn to read the signals an object sends, interpret meaning and discover historical context.
Thinking: Objects provides an essential reference tool that will enable you to find your own style and succeed in the industry.
目次
- How to get the most out of this book. Introduction. Perception: Design and politics
- Value and the object
- Reading form. Motivation: Conforming, reforming or contesting
- Defining approaches
- Aesthetic refinement
- Collective memory and behaviour
- Social inclusion
- Materials and processes
- Technological innovation
- Ethics
- Sustainability
- Participation
- Strategies and services
- Design for debate. Process: The elusive design process
- Design methodology
- Thinking tools
- Observation
- Ideas generation
- Drawing
- Maquette and model-making. Context: Employment
- Commission
- Speculation. Sources: Bibliography
- Picture credits
- Acknowledgements.
「Nielsen BookData」 より