In the fields of empty days : the intersection of past and present in Iranian art
著者
書誌事項
In the fields of empty days : the intersection of past and present in Iranian art
Los Angeles County Museum of Art , DelMonico Books・ Prestel, 2018
- : hardback
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 81-83
内容説明・目次
内容説明
The past is a continuous and inescapable part of Iranian art and culture. This book beautifully demonstrates this notion with examples dating from the 1970s to the present-a time of turmoil and political upheaval. Featuring a dizzying variety of
works-from paintings and photography to political cartoons and posters-this volume shows how contemporary artists appropriate and recontextualize myth and history to tell powerful new stories about life in Iran. This book also explores how pre-Modern artists first began to manipulate time by visually shifting the past into the present as demonstrated by Persian miniature painting, in particular illustrated versions of the Shahnama, or Book of Kings, the Iranian national epic. Statements from prominent contemporary artists consider the creative means by which they evoke the past to address present-day social and political concerns. Designed to promote fluid movement between historical and modern, this wideranging book offers a unique and important exploration of a country with a rich and complicated heritage.
「Nielsen BookData」 より