Social media : a critical introduction
著者
書誌事項
Social media : a critical introduction
SAGE, 2021
3rd ed
- : pbk
大学図書館所蔵 全9件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Previous ed.: 2017
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
Never look at social media the same way again.
Social media are an integral part of contemporary society. From news and politics to language and everyday life, they have changed the way we communicate, use information and understand the world. So we have to ask critical questions about social media. We have to dig deeper into issues of ownership, power, class and (in)justice.
This book equips you with a critical understanding of the complexities and contradictions at the heart of social media's relationship with society. The revised and expanded
目次
FOUNDATIONS
1. What Is a Critical Introduction to Social Media?
2. What Are Social Media?
3. Big Data Capitalism
APPLICATIONS
4. The Power and Political Economy of Social Media
5. Google: Good or Evil Search Engine?
6. Facebook and WhatsApp: Surveillance in the Age of Fake News
7. Influencer Capitalism: Reified Consciousness in the Age of Instagram, YouTube, and Snapchat
8. Twitter and Democracy: A New Public Sphere?
9. Right-Wing Authoritarianism on Social Media
10. Weibo: Power, Ideology, and Social Struggles in China
11. The Sharing Economy of Airbnb, Uber, and Upwork
12. Platform Capitalism
13. Wikipedia: A New Democratic Form of Collaborative Work and Production?
FUTURES
14. Capitalist Social Media's Major Problems and Alternatives
15. A Manifesto for Truly Social Media
「Nielsen BookData」 より