Nature and nothingness : an essay in ordinal phenomenology
著者
書誌事項
Nature and nothingness : an essay in ordinal phenomenology
Lexington Books, c2017
- : pbk
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 157-160) and index
内容説明・目次
内容説明
In this book, an ordinal phenomenological description of four modes of nothingness in nature is made that becomes sharply open to Spinoza's great divide between nature naturing and nature natured. The former term refers to nature's unconscious dimension, while the latter term denotes the innumerable orders of the world. Four types of nothingness are described as they interact with the human process. An important theme is the correlation between certain kinds of religion and their built-in tendency toward extreme forms of violence. Analyses of the psychoanalytic elements that make this connection almost inevitable are made using the work of C.G. Jung, and Wilhelm Reich. Otto Rank's work is used to describe the phenomenon of genius as it creatively works with the community of interpreters. A case study of Beethoven and his manic-depressive disorder completes the analysis of Genius. Finally, the works of Karl Jaspers and Nagarjuna are utilized to shed light on the deepest form of nothingness.
目次
Chapter One: Religion, Violence, and Nature
Chapter Two: Horror and Totalizing Nothingness
Chapter Three: Nature's Psyche
Chapter Four: Art, Barbarism, and Civilization
Chapter Five: Naturing Nothingness
Chapter Six: Encompassing Nothingness
「Nielsen BookData」 より