Using cognitive methods in the classroom
著者
書誌事項
Using cognitive methods in the classroom
(Routledge library editions, . Psychology of education ; v. 4)
Routledge, 2018, c1993
- : hbk
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Reprint. Originally published: London : Routledge, 1993
ISBN for subseries "Psychology of education": 9781138241572
Includes bibliographical references (p. [180]-184) and index
内容説明・目次
内容説明
How can teachers provide the best learning experiences for students with varying skills and abilities?
Teachers have many common needs. Most work in a situation of high demands and expectations, but against a background that reflects a reduced valuation of their efforts. Originally published in 1993, the authors share some thoughts about contemporary teaching practice and suggest an approach - Process-Based Instruction - for a coherent cognitive education programme that draws on the literatures of educational psychology and educational theory and practice. The book is supported throughout with exercises and illustrations designed to help teachers apply new strategies to classroom practice, particularly in areas of the curriculum concerning problem solving.
目次
List of Figures, Tables, Boxes. Preface. 1. Emerging Educational Technologies 2. Classroom Dynamics 3. Human Learning and Problem-Solving 4. An Overview of the PBI Model 5. Preparing to use PBI 6. Starting PBI in the Classroom 7. Maintaining PBI in the Classroom 8. Plans in the Social and Affective Domains 9. Applications of PBI for School Personnel 10. Trouble-Shooting in PBI. Notes. References. Appendix. Index.
「Nielsen BookData」 より