Cognitive development and education
著者
書誌事項
Cognitive development and education
(Routledge library editions, . Psychology of education ; v. 45)
Routledge, 2018, c1984
- : hbk
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Reprint. Originally published: London : Methuen, 1984
ISBN for subseries "Psychology of education": 9781138241572
Includes bibliographical references and indexes
内容説明・目次
内容説明
Children think in a different way to adults. They also think differently at different ages. This book, originally published in 1984, studies the growth of those processes by means of which thinking evolves from infancy through childhood and adolescence into adulthood. It covers perception, memory, language and, above all, the development of mental 'programmes', or strategies, through which people structure and hence comprehend the information coming to them from their environment.
The study of cognitive development has obvious educational implications. Development in the pre-school period, the appropriateness of schooling for levels of cognitive competence, and the significance of ageing are just some of the issues considered.
目次
Acknowledgements. 1. Introduction 2. Infancy (0-2 Years) 3. The Pre-School Years (2-5) 4. The First School (5-8) 5. Middle School (8-13) 6. Secondary Schooling and Beyond: Adolescence to Senescence 7. Conclusion. Suggestions for Further Reading. References and Name Index. Subject Index.
「Nielsen BookData」 より