Operations management
著者
書誌事項
Operations management
Pearson, 2019
9th ed
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Previous ed.: 2016
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
Operations management is important, exciting, challenging ... and everywhere you look!
Important, because it enables organisations to provide services and products that we all need
Exciting, because it is central to constant changes in customer preference, networks of supply and demand, and developments in technology
Challenging, because solutions must be must be financially sound, resource-efficient, as well as environmentally and socially responsible
And everywhere, because in our daily lives, whether at work or at home, we all experience and manage processes and operations.
目次
Part One - Directing the operation
1. Operations management
2. Operations performance
3. Operations strategy
4. Product and service innovation
5. The structure and scope of operations
Part Two - Designing the operation
6. Process design
7. Layout and flow
8. Process technology
9. People in operations
Part Three - Deliver
10. Planning and control
11. Capacity management
12. Supply chain management
13. Inventory management
14. Planning and control systems
15. Lean operations
Part Four - Development
16. Operations improvement
17. Quality management
18. Managing risk and recovery
19. Project management
「Nielsen BookData」 より