Feminism and film
著者
書誌事項
Feminism and film
(Oxford readings in feminism)
Oxford University Press, 2000 , [Produced by Amazon]
並立書誌 全1件
-
-
Feminism and film / edited by E. Ann Kaplan
BA4908827X
-
Feminism and film / edited by E. Ann Kaplan
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 554-559) and index
"Printed in Japan. 落丁、乱丁本のお問い合わせは Amazon.co.jp カスタマーサービスへ"--Last p.
内容説明・目次
内容説明
This book brings together carefully selected essays on feminism and film with a view to tracing major developments in theory, criticism, and practices of women and cinema from 1973 to the present day. It illuminates the powerful, if controversial, role feminist research has played in the emergence of Film Studies as a discipline during these years; reprinting influential 1970s pioneering essays tracing the ensuing debates and challenges to key theories that
shaped this field in the next two decades. Kaplan details the Euro-American contexts within which feminist film theories and practices emerged and traces the changing influences of French, German, and American intellectual movements on feminist film research. As well as a wide-ranging introduction which
sets the selection of essays in context, readers will find examples of social-role, psychoanalytic, structuralist, post-structuralist, gay and lesbian, postmodern and postcolonial feminist film criticism, prefaced by introductory notes and including further readings.
目次
- PHASE ONE: PIONEERS AND CLASSICS: THE MODERNIST MODE
- PHASE TWO: CRITIQUES OF PHASE ONE THEORIES: NEW METHODS
- PHASE THREE: RACE, SEXUALITY, AND POSTMODERNISM IN FEMINIST THEORY
- PHASE FOUR: SPECTATORSHIP, ETHNICITY, AND MELODRAMA
「Nielsen BookData」 より