Women on the verge of a nervous breakdown
著者
書誌事項
Women on the verge of a nervous breakdown
(BFI film classics)
BFI, 2021
[2021 ed]
- : pb
- タイトル別名
-
Mujeres al borde un ataque de nervios
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Previous edition: 1996
Includes bibliographical references (p. 78-80)
"Foreword to 2021 edition" --p. 6
内容説明・目次
内容説明
Pedro Almodovar's 1988 black comedy-melodrama Women on the Verge of a Nervous Breakdown established its director as one of the most exciting of European film-making talents. An often hilarious study of sexual mores, Women on the Verge has a central character, Pepa (Carmen Maura), as warm and richly drawn as any modern film heroine. Made strong and self-reliant by suffering in a troubled relationship, Pepa is the centre of a network of lovers, friends and family who represent a vivid cross-section of Spanish society.
Peter William Evans provides a formidable analysis of Almodovar's insights into gender, sexuality and identity. Evans sees Women on the Verge as concerned with the often tyrannical spell of sexual desire and the anxieties of relationships and families, but also with the possibilities for personal liberation. He discusses the film in the context of the history of Spain and the social revolution that occurred after the death of Franco.
In his foreword to this new edition, Evans reflects upon Women on the Verge in the light of Almodovar's subsequent films, and the impact of Carmen Maura's performance as Pepa on the representation of women in Spanish cinema.
目次
Acknowledgments
1. Synopsis
2. Comedy and Melodrama
3. Men and Women
4. Carmen Maura
5. Closure
Notes
Credits
References
「Nielsen BookData」 より