Listening across borders : musicology in the global classroom
著者
書誌事項
Listening across borders : musicology in the global classroom
(Modern musicology and the college classroom / series editor, James A. Davis)
Routledge, 2022
- : pbk
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
Still a vital new area of study, music history pedagogy now involves the global classroom
Viewpoints from both senior and junior scholars with particular university classroom experiences are shared
Concentrates solely on Music, whereas other Works on globalizing the classroom have broadly considered many subjects in the university curriculum
目次
Introduction: Why Internationalization? (CHRISTOPHER LYNCH) / PART I: Creating Global Citizens / 1. Western Music History as a Teaching Topic in Taiwan: Pedagogy as Transculturation (JEN-YEN CHEN) / 2. Listening Didactics as a Tool for Inclusion (GIUSEPPINA LA FACE BIANCONI) / 3. Using North Indian Vocal Exercises for Aural Training in the Globalized Classroom (ANDREW ALTER) / PART II: Teaching with Case Studies of Intercultural Encounters / 4. Teaching Global Music History: Comparative Approaches in Chinese Historiography (ANNIE YEN-LING LIU AND BLAKE STEVENS) / 5. Listening to Intercultural Encounters in Canadian Music (MARY I. INGRAHAM) / 6. Learning from Bartok: The Promises and Perils of a Globalized Music History (W. ANTHONY SHEPPARD) / PART III: Challenges and Opportunities / 7. Global Music History in the Transnational Classroom: A View from South India (PHILIP TAYLOR) / 8. Teaching and Learning Music History in Brazil: History, Challenges, and Proposals (PABLO SOTUYO BLANCO) / 9. Teaching Western Music in Jordan: An Anglicized-Russian Female Music Educator Perspective (ANNA E. GALAKHOVA) / 10. Misalignment of University-Based Music Education with Modern-Day South African Musical Praxis (MADIMABE GEOFF MAPAYA)
「Nielsen BookData」 より