Popular dance and music in modern Egypt
著者
書誌事項
Popular dance and music in modern Egypt
McFarland, c2022
- : pbk
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 251-263) and index
内容説明・目次
内容説明
This book is an exploration into the history, aesthetics, social reality, regulation, and transformation of dance and dance music in Egypt. It covers Oriental dance, known as belly dance or danse du ventre, regional or group-specific dances and rituals, sha'bi (lower-class urban music and dance style), mulid (drawing on Sufi tradition and saints' day festivals) and mahraganat (youth-created, primarily electronic music with lively rhythms and biting lyrics). The chapters discuss genres and sub-genres and their evolution, the demeanor of dancers, trends old and new, and social and political criticism that use the imagery of dance or a dancer. Also considered are the globalization of Egyptian dance, the replication or fantasies of raqs sharqi outside of Egypt, as well as the dance as a hobby, competitive dance form, and focus of international dance festivals.
目次
Acknowledgments
Introduction and Notes on Music and Transliteration
One. The 'Awalim's Path to the Sala
Two. From the Sala to the Silver Screen and Beyond
Three. Ya Dall'a, Ya Dall'a: Demeanor and Flirtation
Four. Mulid: Reinvigorating Spiritual and Popular Legitimacy in Egyptian Music and Dance
Five. From Sha'bi Music and Culture to Mahragan Dance Music
Six. Al-Raqs al-Sha'bi wa al-Musiqa Sha'biyya: Egypt's Regional Particularist Dances and Music in Transition
Seven. Bad, Bad Baladi: Sama al-Masry and Dance as Sarcasm
Eight. Globalization of Egyptian Dance
Glossary
Chapter Notes
Bibliography
Index
「Nielsen BookData」 より