Developing word recognition
著者
書誌事項
Developing word recognition
(The Essential Library of PreK-2 Literacy / Sharon Walpole and Michael C. Mckenna, series editors)
Guilford Press, c2014
- : pbk
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 223-227) and index
内容説明・目次
内容説明
A complete road map for word knowledge instruction in PreK-2, this book focuses on developing the word recognition and phonics skills identified in the Common Core standards for foundational skills. It offers clear-cut instructions for assessing students' stages of word knowledge development--emergent, beginning, or transitional--and their specific instructional needs. Chapters on each developmental stage are packed with effective learning activities and strategies, plus guidance for fitting them into the classroom day. Of special value, online-only appendices provide purchasers with more than 50 reproducible assessment and instructional tools, ready to download and print in a convenient 8 1/2 x 11 size.
目次
1. An Introduction to Word Recognition: What You Need to Know about How Words Work
2. Assessing Word Knowledge: A Comprehensive Look at the Word Knowledge Zone
3. The Emergent Reader and Writer: Building Foundational Skills That Facilitate Word Learning
4. The Emergent Reader's Toolkit: Activities and Student Strategies
5. The Beginning Reader and Writer: Building a Bank of Known Words
6. The Beginning Reader's Toolkit: Activities and Student Strategies
7. The Transitional Reader and Writer: Building Automatic Word Knowledge for Fluency
8. The Transitional Reader's Toolkit: Activities and Student Strategies
「Nielsen BookData」 より