Multimodality and classroom languaging dynamics : an ecosocial semiotic perspective in Asian contexts
著者
書誌事項
Multimodality and classroom languaging dynamics : an ecosocial semiotic perspective in Asian contexts
(Routledge studies in multimodality)
Routledge, 2022
- : pbk
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [293]-300) and index
内容説明・目次
内容説明
This book proposes more ecological-based approaches to language and unpacks a multi-scalar analytical framework to open up for an embodied analysis of meaning-making processes in multimodal interaction analysis.
The book provides not only a practical methodological guide to multimodal interaction analysis, but also hands-on analytical references to multimodal classroom research in the field. In addition to early career scholars and PhD students, this volume will be valuable for international academics looking for complementary frameworks or approaches to multimodality, particularly in the L2 Asian contexts.
目次
- List of Figures
- List of Tables
- Acknowledgement
- Chapter 1 Introduction
- Chapter 2 Languaging Dynamics and Multimodality
- Chapter 3 Multimodal Interaction Analysis
- Chapter 4 Pedagogic Discourse Structuring and Recontextualization
- Chapter 5 Literary Text Recontextualization in Languaging Dynamics I
- Chapter 6 Literary Text Recontextualization in Languaging Dynamics II
- Chapter 7 Multimodal Sense Making and Embodied Coordination
- Chapter 8 Meaning, Consciousness and Identity
- Chapter 9 Conclusion
- References
- Index
「Nielsen BookData」 より