Linthead stomp : the creation of country music in the Piedmont South
著者
書誌事項
Linthead stomp : the creation of country music in the Piedmont South
University of North Carolina Press, c2008
- : pbk
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. [365]-392
Discography: p. [393]-397
Includes index
内容説明・目次
内容説明
Contrary to popular belief, the roots of American country music do not lie solely on southern farms or in mountain hollows. Rather, much of this music recorded before World War II emerged from the bustling cities and towns of the Piedmont South. No group contributed more to the commercialization of early country music than southern factory workers. In Linthead Stomp, Patrick Huber explores the origins and development of this music in the Piedmont's mill villages.
Huber offers vivid portraits of a colorful cast of Piedmont millhand musicians, including Fiddlin' John Carson, Charlie Poole, Dave McCarn, and the Dixon Brothers, and considers the impact that urban living, industrial work, and mass culture had on their lives and music. Drawing on a broad range of sources, including rare 78-rpm recordings and unpublished interviews, Huber reveals how the country music recorded between 1922 and 1942 was just as modern as the jazz music of the same era. Linthead Stomp celebrates the Piedmont millhand fiddlers, guitarists, and banjo pickers who combined the collective memories of the rural countryside with the upheavals of urban-industrial life to create a distinctive American music that spoke to the changing realities of the twentieth-century South.
「Nielsen BookData」 より