Soda and fizzy drinks : a global history
著者
書誌事項
Soda and fizzy drinks : a global history
(Edible / series editor, Andrew F. Smith)
Reaktion Books, 2021
- : [hbk.]
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 157-167) and index
内容説明・目次
内容説明
More than 80 years before the invention of Coca-Cola, sweet carbonated drinks became popular around the world, provoking remarkably similar arguments that they do today. Are they medicinally, morally, culturally or nutritionally good or bad? They have been loved - and hated - for being cold or sweet or fizzy or stimulating. Many of their flavours are international - lemon and ginger were more popular than cola until about 1920. Some are local: tarragon in Russia, cucumber in New York, red bean in Japan, and chinotto (exceedingly bitter orange) in Italy.
This book looks at how something made from water, sugar and soda became big business but also became deeply important to people; fizzy drinks' symbolic meanings are far more complex than the water, gas and sugar from which they are made.
「Nielsen BookData」 より